Fulles de Baladre

Blog d'activitats i curiositats del CEIP Baladre.

divendres, d’octubre 27, 2006

UN ALTRE TIPUS DE MUSEU: PASSEIG PER LES ESCULTURES DE LA POLITÈCNICA.


El dia 26 d'octubre els alumnes de 3er, 4t, 5è i 6è anàrem a la Universitat Politècnica de València per tal de veure les escultures del Campus. Va ser un passeig molt agradable, amb visita guiada i ens van explicar moltes coses per tal poder aprendre a gaudir de l'art, en aquest cas d'escultura contemporànea.
Ens va agradar molt l'obra titolada "Alcúdia" de l'escultor Miquel Berrocal. Representa una dona, una ninfa anomenada Alcúdia, sobre una xicoteta piscina d'aigua. L'escultura és el cos un tant deformat que la pròpia Alcúdia podia veure quan aguaitava a l'aigua per tal de veure's reflectida.
Després d'esmorzar anàrem a veure una escultura que ja ens resultava familiar als alumnes de 5è i 6è: la Reina Mariana de Manolo Valdés. Tinguerem ocasió de dibuixar-la tal com poguèrem fer el dia que visitàrem l'IVAM per tal de veure l'exposició "Una crònia del Guernica".

divendres, d’octubre 06, 2006

HA ARRIBAT EL CORRELLENGUA





Un any més ha arribat a la nostra escola la Flama del Correllengües. Hem donat lectura del manifest per la llengua i hem passejat la flama en el pati davant de tots els xiquets i xiquetes . Seguidament les classes de 3r a 6è han fet el ball de la magrana. Les classes de 1er i 2n han fet una dansà i l'alumnat d'infantil ha ballat "Paquito el xocolatero". Al final tota l'escola hem ballat aquest ball. Ha sigut un matí molt divertit, de celebració per la nostra llengua.

ON EREN LES DONES EL 9 D' 0CTUBRE DE 1238?







La celebració del 9 d'octubre a la nostra escola ha tingut enguany un enfocament diferent i innovador, encaminat a aconseguir l'objectiu que ens hem marcat: treballar des de la coeducació per arribar a la igualtat d'oportunitats.
Durant tota aquesta setmana ens hem fet la mateixa pregunta des d'Infantil fins a 6è:
ON EREN LES DONES EL 9 D'OCTUBRE DE 1238?.
A partir de les reflexions de l'alumnat hem preparat activitats per donar-nos respostes a eixa pregunta. Hem conegut la vida quotidiana de les dones de l'Edat Mitjana i, a més a més, hem conegut la producció literária d'algunes d'elles, tant musulmanes com cristianes.

Aquesta nova perspectiva no abandona la que iniciarem el curs passat, quan enfocàrem la festa del 9 d'octubre com el dia de la integració de les dues cultures: la musulmana i la cristiana. Així doncs, continuant amb aquesta línia em fet, des de l'àrea de matemàtiques, un treball de mosàics andalusís.

Enllaçant aquestes dues vessants les classes de 3r i 4t han realitzat dos tallers: un de cuina (amb l'objectiu d'eliminar prejudicis de gènere) i un altre de grafia àrab (basat en les "Katibat" musulmanes, que eren unes dones que en aquel temps es dedicaven a escriure documents).